اجرای فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری 

اجرای فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری 

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری از اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده و تا ۲۶ هفته ادامه دارد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم، گفت: فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری از اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده و تا ۲۶ هفته ادامه دارد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در این فصل از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم از مادران شهدا با اولویت تعداد فرزندِ شهید بیشتر، مادران الگو در فرزندآوری و تربیت فرزند و همچنین مادران الگو در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سایر تجلیل می شود.


وی تاکید کرد: این طرح به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریمِ مادرانِ موفق این منطقه و با هدف شناسایی و تکریم سرمایه های انسانی در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی در سطح ملی، استانی و محلی در حال برگزاری است.


خوبی زاده ابراز کرد: تکریم افراد معرفی شده در روزهای سه شنبه با حضور ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و همچنین با حضور مسئولین محلی می تواند برگزار  شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: همچنین کانون های مساجد می توانند در سه شنبه های تکریم از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان و مربیان، نخبگان، کسبه و خیرین، ائمه جمعه و جماعت و مروجان ارزش ها و فضائل دینی، جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، زنان و خانواده های موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تاثیر گذار و مسجد محور، گروه های جهادی، مدیران و کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد تجلیل کنند.


وی یادآور شد: فصل اول طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شكوه كرامت در سال 1399 و در قالب طرح ایران قوی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد و خوشبختانه تعداد قابل توجهی از کانون های مساجد منطقه این طرح را اجرا کردند.


خوبی زاده اظهار کرد: اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در فهمای ۱۴۰۰ امتیاز دارد و کانون های مساجد می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد و بارگزاری این فعالیت امتیاز کسب کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست سعی کنند این طرح ملی را در مسجد و مابین اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار کنند تا این طریق الگوهای برتر و موفق را به نمازگزاران به ویژه نوجوانان و جوانان معرفی کنند. 


وی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی اجرای طرح سه شنبه های تکریم منوط به دستورالعمل های ستاد کرونای استان است.

پایان پیام/ 586